Hyundai ix35 este noul SUV compact produs de constructorul corean. Înlocuieşte modelul Tucson, un SUV de succes mai ales în ţara noastră. Noul model renunţă la nume în favoarea unui indicativ pentru a se alinia noului stil de denumire Hyundai. După ce fratele mai mare a primit indicativul ix55 dar şi numele Veracruz pentru anumite pieţe, era normal ca SUV-ul compact să se numească ix35. Interesant este că pe piaţa nord-americană, noul ix35 se numeşte tot Tucson. Alături de Santa Fe facelift, gama de vehicule recreaţionale, aşa cum o numeşte Hyundai, este acum proaspătă şi gata din nou de acţiune.
Deşi nu are nici o legătură din punct de vedere al preţului, Hyundai ix35 este unul din principalii concurenţi pentru Dacia Duster. Versiunea de bază a modelului ix35 costă 15.900 euro (fără TVA) iar lista de dotări standard este mai mult decât completă. Hyundai consideră că cel mai direct adversar este Ford Kuga. Dar vom reveni asupra acestui subiect.
Să începem cu aspectul exterior. Noul Hyundai ix35 a îmbrăţişat conceptul de sculptură fluidă lansat de conceptul ix-onic. Avem acum un SUV compact cu linii fluide şi un look agresiv. Faţă de vechiul Tucson, diferenţele de design sunt majore. Noul ix35 este caracterizat de grila hexagonală a calandrului. Împreună cu linia laterală în dublu Z de pe laterale, aceastea sunt elementele specifice noului model. Noul design a fost gândit la Centrul de Design European Hyundai de la Russelsheim, Germania.
Personal mă aşteptam la un automobil mai mic, dar ix35 este doar un pic mai scund decât Tucson. A crescut însă în lungime şi este destul de impozant atunci când apare pe stradă. Renumit printre clienţii români pentru fiabilitate şi accesibilitate datorită modelului Tucson şi nu numai, noul ix35 a întors suficient de multe capete pe drumul Bucureşti-Sighişoara. Ba chiar am fost oprit în Braşov de un potenţial client interesat de preţuri si aspect.
Hyundai a dovedit că nu mai are o problemă în a se adapta la standardele europene de design şi calitate. Şi în ultima vreme toate modelele lansate au fost convingătoare în aceste domenii. ix35 nu face excepţie. Oferă un look excelent, practicalitate, capacităţi de mic off-roader şi un preţ abordabil susţinut de un pachet interesant de servicii. Este un adevărat crossover.
Ca şi la Tucson, Hyundai va continua să ofere atât o variantă doar cu tracţiune faţă în timp ce majoritatea modelelor folosesc tracţiune integrală. Acestea transmit 100% din puterea motorului către puntea faţă în condiţii normale de drum dar pot muta până la 50% din putere şi pe punte spate dacă condiţiile de drum o cer. În plus avem diferenţial central blocabil şi sistem de coborâre automată a pantelor.